| Türk PDR

 
 
Şifreni mi unuttun ?
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen üye değilseniz burdan kayıt olun.
Google Grupları
Turk PDR grubuna abone ol
E-posta Adresiniz:

Gönderen Konu: T.A.T & MMPI EĞİTİMİ  (Okunma sayısı 7264 defa)

Kamil Dayı

  • Administrator
  • Yeni Üye
  • *****
  • İleti: 18
  • hayat botu gelişim...
    • Profili Görüntüle
T.A.T & MMPI EĞİTİMİ
« : Ocak 23, 2012, 10:31:23 ÖÖ »
YETİŞKİNLER İÇİN TEMATİK ALGI TESTİ EĞİTİMİ ( T.A.T )& MMPI (Minesota Çok yönlü Kişilik Envanteri)

TARİH:  02-03-04-05 ŞUBAT 2012 (Perşembe/Cuma/Cumartesi/Pazar)

SAAT: 10.00-18.00

YER: Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği Adnan Kahveci Bulvarı Deniz Apt. No:44 K:2 D:6 BAHÇELİEVLER / İSTANBUL

EĞİTİMCİ: Dr. Psk. SELEN AYAS


ÜCRET: 550 TL + KDV - Eğitim ücretine materyal dahildir.


KATILIMCI SAYISI: 25 kişi ile sınırlıdır.

KİMLER KATILABİLİR: Psikolojik Danışman ve Psikologlar ile Üniversitelerin bu bölümlerinde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri.

NOT: Eğitimden sonra dernek logolu sertifika verilecektir. (Psikoloji Eğitimleri ve Terapiler Derneği)

HESAP NUMARASI: İŞ BANKASI / AYDIN BOZDOĞAN ŞUBESİ
ŞUBE KODU: 3010
HESAP NUMARASI: 0222883
İBAN NO: TR08 0006 4000 0013 0100 2228 83
(Belirtilen Hesap numarasına KAMİL DAYI adına 100 TL ön kayıt bedeli yatırılması gerekmektedir. Ücretin kalan kısmı Eğitim günü elden teslim edilecektir.)

İLETİŞİM: 0506 544 86 70 (Kamil DAYI- Dernek Eğitim Koordinatörü)


TEMATİK ALGI TESTİ (T.A.T)

GENEL BİLGİ

Asıl Formu: İngilizce (Thematic Apperception Test)
Geliştiren (ler): H.A.Murray
Kaynak: Murray H.A. et al (1938). Explorations in Personality. New York: Oxford University.
Türkçe Formu: Tematik Algı Testi
Çeviren (ler): Yani Anastasiadis
Kaynak: Özaydın, S. (Ed.). (1984). Psikiyatri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Çapa Tıp Fakültesi Klinik Ders Kitapları.

TESTİN KISA TANITIMI

Ölçtüğü Davranış / Nitelik: Kişilik
Ölçek Türü: Sözel test. Bireysel olarak uygulanır.
Kimlere Uygulanabildiği: 14-40 yaş arası bireylere
Uygulama Süresi: Zaman sınırlaması yoktur.
Kapsamı: Projektif yaklaşımlı olan test, üzerinde resimler bulunan 30 kart ve1 adet boş karttan oluşur.
Materyali:31 adet kart.

T.A.T ve İlgili Metotlar

Tematik Algı Testi, kendini daha çok kişilerarası ilişkilerde ve çevrenin algılanmasında gösteren kişilik dinamiklerini araştırmaya yönelik bir tekniktir. Şimdiki şekliyle 31 resimden oluşur. Kendilerinden bu resimlerden bazıları hakkında hikaye anlatmaları istenen denekler bu sayede bilinçli olarak yapılandırılmamış uyaranlardan kişisel olarak ne algıladıklarını ortaya koyarlar.
İlk olarak 1935’te Morgan ve Murray tarafından tanımlanan T.A.T, şimdi popülarite bakımından Rorschach’tan sonra gelen ikinci testtir.
T.A.T testi 31 resim içerir, bu resimler kişilerin sosyal ve kişiler-arası konumlarının değişik görünümlerini resmetmektir.Testte kişiden her resimde bir hikaye anlatması istenir. Resimlerden 10'u cinsiyetlere ayrılmış, 21 resim ise her iki cinsiyet içinde kullanılır.

T.A.T’nin Kullanımı

TAT en deneyimli uygulayıcılar için bile uygulanması ve yorumlanması çok zaman alan ve çaba isteyen karmaşık bir testtir. Test gruplar halinde veya bireysel yapılabiliyor olsa da sistematik bir yorum her bir kayıt için en az yarım saat ya da daha fazla zaman alacaktır.
TAT yapısı gereği sadece özel koşullar altında araştırma konusu olacak olan kişiliğin dinamik faktörleriyle ilgilenir.
Eğer pilot, özel hükümet görevlisi veya yönetim kurulu başkanı gibi yoğun dikkat gerektiren görevler için seçim yapmamız istenirse, ayırıcı tanı belirtilirse veya hasta temel bir psikoterapi almak üzereyse, TAT gibi karmaşık bir prosedür için sarf edilen zaman ve emek gereklidir.
Burada asıl soru karmaşık bir psikodiagnostik işlev sırasında hangi ana test serilerinin kullanılacağıdır. Bu problemin çözümüne ilişkin popüler bir cevap projektif yöntemler olacaktır. Sadece kısmen anladığımız nedenlerden ötürü prensipte aynı sorunları göstermesi gerekirken bir test diğerinin göstermediği sorunları gösterebiliyor. Test serilerini sınıflandırmanın belli kuralları içerme nedeni, testlerin kişilik yapısını ve dinamiklerini farklı yöntemlerle ortaya çıkarmaları olmalıdır. Örneğin TAT gibi sözlü bir test Şekil Çizme Testi gibi ifadeye dayalı bir testle birleştirilebilir.

TESTİN AMACI

T.A.T'nin orjinal amacı; kişiliğin altında yatan dinamiklere ulaşmaktır. Özellikle iç uyuşmazlıkları, baskın becerileri ve ilgileri, motivasyonları bu test ile buluruz.
T.A.T testindeki spesifik motivler başarı elde etmeyi, samimiyet gösterilerini ve problem çözme becerilerini içerir. Bu test, II. Dünya Savaşı'ndan sonra duygusal olarak dağılmış hastalara diğer ekollere mensup psikanalistler ve klinisyenler tarafından uygulanmıştır.
T.A.T rüyaları, fantezileri, eş seçimlerini, insanların meslek seçimindeki güdülerini daha net bir şekilde araştırmamızı sağlar bir hale gelmiştir.
Bazen de diagnostik bir test olmamasına rağmen psikiyatride kişilik bozukluklarında ve adli araştırmalar için kullanılır. Daha önceleri T.A.T testi, kişilerin kendi özelliklerini anlamaları ve böylece hayatları ile ilgili önemli kararları buna göre almalarını sağlamakta kullanılırdı.
Son olarak seçimlerinden dolayı yüksek strese maruz kalmış ve buna bağlı bir psikolojik evrim geçiren kişilere uygulanmıştır.(ceza evinde kalmış kişiler, askerler ve din mensuplarına)


EĞİTİMİN İÇERİĞİ

Testin kısa bir tarihçesi ve test hakkında genel bilgi,
Testin amacı,
Test Talimatı
Test Materyali,
16.Karta ilişkin özel talimat,
Anket yöntemleri,
Test uygulaması sırasında karşılaşılabilecek güçlükler ve bunları aşma yöntemleri,
T.A.T kartlarının ortaya koyduğu temalar,
T.A.T resimleri ve onların ortak hikayeleri,
Ön tanıyı destekleyecek T.A.T resimlerinin seçilmesinde dikkat edilecek noktalar,
T.A.T’nin 31 kartının içerik açısından incelenmesi,
Kartlarda ortaya çıkan tipik temalar,
T.A.T yorumundaki farklı yaklaşımların incelenmesi,
Hastalıklara göre T.A.T testi bulgularının değerlendirilmesi, klinik kullanım,
T.A.T aracılığıyla saptanan 12 ego fonksiyonu:
1-Gerçeği test etme (Reality Testing )
2-Karar verme
3-İç gerçeklik ve dış gerçeklik ayrımının farkında olma
4-Dürtü, Duygu ve İmpulsların Düzenlenmesi ve Kontrolü
5-Nesne İlişkileri
6-Düşünce Süreçleri
7-Ortaya Çıkmak
8-Savunmacı İşleyiş
9-Uyaran Bariyeri
10-Otonom İşleyiş
11-Sentetik-Bütünleyici İşleyiş
12-Hakimiyet-Yeterlik
MMPI (Minesota Çok yönlü Kişilik Envanteri)

Klinik Değerlendirme acısından önemli bir değerlendirme aracı olan MMPI testinin kuramsal ve uygulamalı eğitimini almak, psikoloji alanında eğitim almış veya almakta olan, klinik çalışma yapan ya da yapmayı düşünen kişilere önemli profesyonel kazanımlar sağlayacaktır.

Eğitimin Amacı/ İçeriği: Ø Bir kişilik değerlendirme testi olan MMPI.in (Minnesota Çok yönlü Kişilik Envanteri) kuramsal ve uygulamalı olarak tanıtılması, uygulama, yorulmama ve raporlanmasının öğretilmesi.
Ø MMPI Testi aracılığıyla kişilik özelliklerinin, psikolojik sorunların ya da psikopatolojinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması çalışması yapılabilmektedir.

MMPI Kuramsal Eğitimi Aşamaları
1. MMPI testinin tanıtılması
2. MMPI Testinin psikopatoloji ve kişilik değerlendirmesindeki öneminin tartışılması
5. MMPI.in Geçerlik Alt Ölçeklerini hakkında bilgi verilmesi
6. MMPI.in Klinik Alt Ölçeklerinin hakkında bilgi verilmesi
7. MMPI puanlaması ve profilinin çizilmesinin anlatımı
8. MMPI için Eğitimcinin örnek profillerden yola çıkarak yorumlama ve raporlama konusunda bilgi vermesi

MMPI Uygulama, Yorumlama ve Raporlama Aşamaları:
Eğitime katılan her katılımcı tarafından en az 5 profil uygulanacak, yorumlanacak ve rapor haline getirilecektir.

Dr. SELEN AYAS (Uzman Psikolog)1999 yılında İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümü lisans eğitimini tamamladıktan sonra 2004 yılında İstanbul Üniversitesi Klinik Psikoloji Master programını,2010 yılında İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde de Doktora programını tamamlamıştır. Master programı sürecinde “Suç işlemiş ve Şizofreni Tanısı Almış Kişilerin Suç Tipleri, Suç İşleyiş Biçimleri, Kişiklik Özellikleri” konulu, doktora programı sürecinde ise “Boşanma Sürecindeki Çiftlerin Evlilik İçi Çatışma Nedenleri ve Bu Çatışmaların Bireyler Üzerindeki Ruhsal Etkileri” üzerine tez çalışmalarını yapmıştır. Bakırköy Ruh Sinir Hastalıkları Klinik ve Poliklinik tecrübesi bulunmaktadır. ‘Çocuk Ruh Sağlığı Eğitimi, Çocuk Testleri Eğitimi, Yetişkinlere Uygulanan Objektif Testler’ eğitimlerini almıştır. 2001 yılında rehabilitasyon merkezinde uzman eğitimci psikolog olarak görev almıştır. TAT – Rorschach Eğitimive Uygulaması – Yorumlaması,CAT ve Louissa Düss Testleri ve Klinik Yorumlaması, Çocuklar Uygulanan Objektif Testler(Bender Gestalt, Benton, Frostig, Goodenough,TKT ,Metropolitan, Pebody,AGTE,Denver,Gessell, Porteus, Cattel 2A-3A) ve KBT Eğitimi almıştır. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Adroloji ABD Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Polikliniğinde Psikoterapist olarak çalışmış daha sonra Psikolojik Danışmanlık merkezinde görev almıştır. 2005 yılından itibaren Bakırköy Adliyesinde Bilirkişi olarak görev yapmakta, kendine ait danışmanlık merkezinde ve Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde çalışmalarına devam etmektedir. 2010 yılı itibariyle Arel Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak psikoloji bölümünde psikolojik testler dersi vermektedir. Çalışma alanları; Cinsel Fonksiyon Bozuklukları, Bilişsel Davranışçı Terapi Teknikleri, Gelişim Psikolojisi, Aile Terapisi, Sosyal Psikoloji ve Adli Psikiyatri, Oyun Terapisidir. Psk.Dr.Selen Ayas , meslek uzmanlarına sertifikasyon eğitimleri veren Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği kurucusudur.
hayat boyu gelişim...


Paylaş facebook Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş twitter
 


Copyright © Turkpdr.com | 2010 | Bu sitede yer alan içerikler kaynak gösterilmeksizin kopyalanamaz ve yayınlanamaz