Turk PDR grubuna abone ol
|
Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz
Mesajlar - Kamil Dayı
1
« : Ekim 01, 2013, 09:56:42 ÖÖ »
hüseyin bey merhabalar, bu durum için öncelikle dil ve konuşma bozukluğundan rapor alabiliyormusunuz ona bakmalısınız. eğer böyle bir şansınız varsa özel eğitim alması yararlı olacaktır. rapor alamıyorsanız bir dil gelişim uzmanından destek almanızı öneririm.
2
« : Ekim 01, 2013, 09:42:10 ÖÖ »
Psikolojik Destek Derneği Denizli Şubesi 26-27 Ekim 2013 İstanbul 1-Bender Gestalt: 9 basit çizimden oluşan görsel motor algılama, performans testidir. Çocuk ve yetişkin olarak ayrılan bu test artık daha çok çocuklara yönelik kullanılmaktadır. Çocuklar için kullanılan formunda yas siniri 5 yas 6 ay ila 11 yas arasıdır. 2-Porteus labirenti: 5 ila 14 yas arasındaki çocuklara uygulanan zekanın performans kısmını ölçen bir testtir. 12 labirentten oluşmaktadır. 3-Catell 2a zeka testi (Catell Culture Free intellegence Test) 7-14 yas arasındaki çocuklara uygulanan 25 dakika suren bir zeka testidir. Zekanın soyut alandaki işlevini saptamaktadır. 4-Goodenough zeka testi 3 yaşından itibaren kullanılabilecek, çocuğun çizdiği insan resmine bağlı olarak aldığı puana karşılık gelen zeka değerini ortaya çıkarır. Kız çocuklarının çizdiği erkek ve kadın resmi ile erkek çocuklarının çizdiği erkek ve kadın resminin farklı zeka değerleri vardır. 5- Ankara gelisim envanteri (AGTE): 0-6 yas arasındaki çocukların gelişimi bu testte 4 farklı alanda incelenmektedir. Bu test sadece anne baba veya çocukla daha çok vakit geçiren veya ilgilenen kişi tarafından doldurulmalıdır. Çocuğun becerilerini değerlendirmeye yöneliktir. 6- Gessel testi1-7 yas arasındaki çocuklara uygulanır. Kolaydan zora doğru sıralanmış 7 şekilden oluşur. Şekiller her yasın seviyesine göre düzenlenmistir. Test sonucuna dayanarak çocuğun zeka düzeyi ve gelişim yaşı hesaplanır. 7-Metropolitan okul olgunlugu testi: Bu test okula yeni başlayanların birinci sınıf talimatlarını anlamaya hazırlıklı olmalarını sağlayacak olan özelliklerini ve başarılarını ölçmek üzere hazırlanmıştır. Test çocukları anaokulun sonunda veya birinci sınıfın başlangıcında incelemek için kullanılmaktadır. Test 5,6 -6 yas çocuklarına uygulanmaktadır. 8-Peabody kelime anlama testi: 100 resimden oluşmaktadır. Çocuğun 100 resme bakarak doğru olarak tanımlaması istenir. Aldığı doğru sayısına göre çocuğun dil gelişim yaşı ortaya çıkar. 9-Benton Görsel Bellek Testi: 8 yaş üzeri bireylere uygulanabilen, bireyin dikkat, algı ve bellek durumuna dair bilgi verebilen, dikkat eksikliğinin tespit edilebildiği bir dikkat ve algı testidir. 10-Frostig Görsel Algı Testi: Çocukların görsel algılarını değerlendirmeye yardımcı olan bir algı testidir. 5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arasındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk testidir. 11-KENT EGY: 6-14 yaş arasındaki bireylerin zekasını incelemeye yarar. KURS TARİHİ VE YERİ Tarih: 26-27 Ekim 2013 Saat: 09:00-18:00 Yer: Sevgice Danışmanlık Seminer Salonu Bağlarbaşı Mahallesi Bağdat Caddesi Sırma Sokak Fatih Apartmanı No:1 Kat:2 Daire:2 Maltepe / İSTANBUL NOT: Minibüs Cad. Maltepe merkez camiinden pendik yönüne 700 mt ileride adidas mağazası karşısında Kroki İçin Lütfen Linki Tıklayınız KİMLER KATILABİLİR : Özel Eğitim Bölümü Mezunları Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Psikolog Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Çocuk Gelişimi Öğretmeni Okul Öncesi Öğretmeni Yukarıdaki bölümlerde okuyan üniversite 4. Sınıf Öğrencileri. Eğitimciler : Uzm.Psk.Dan.Kamil DAYI Seminer katılımcı sayısı 25 kişi ile sınırlıdır. Seminer katılım ücreti 550 TL+KDV’dir. Bu ücrete; Bilimsel toplantı, Ara ikramlar, Test Materyalleri, Adınıza düzenlenmiş dernek onaylı Uygulayıcı Sertifikası dahildir. ( Uygulayıcı Sertifikaları Zeka Testleri, Dikkat Testleri ve Gelişim Testleri kategorilerinde verilecektir. ) Not: Katılmak isteyen adayların ön kayıt için Seminer Ön Kayıt Formu doldurmaları gerekmektedir. Ön kayıt alındıktan sonra size gönderilen hesap numarasına seminer ücreti yatırıldıktan sonra kesin kaydınız tarafınıza mail yoluyla iletilecektir. İLETİŞİM Sevgice Danışmanlık Tel : 0216 441 14 15 Cep : 0545 441 14 16 Fax : 0216 441 14 17 info@sevgicedanismanlik.com www.sevgicedanismanlik.com
3
« : Eylül 03, 2012, 01:42:24 ÖS »
3. DÖNEM SORUN ÇÖZME TERAPİSİ KURSU - İSTANBUL Prof. Dr. Mehmet Eskin 3. Dönem Sorun Çözme Terapisi Eğitimini Adnan Menderes Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ile Psikolojik Destek Derneği Denizli Şubesi ortaklaşa düzenlemektedir. Gerekçe: Psikoterapi alanında “görgül olarak desteklenmiş psikoterapi” kavramı önemlidir. Bu kavram, herhangi bir psikoterapinin etkililiğinin görgül olarak gösterilmiş olması demektedir. Yani psikoterapi yaklaşımlarından ancak söz konusu koşulu sağlayanlar, görgül olarak kanıtlanmış bir etkililiğe sahip kabul edilir. Bilişsel-davranışçı terapilerden olan SORUN ÇÖZME TERAPİSİ (SÇT) de etkililiği görgül olarak kanıtlanmış psikoterapilerdendir. Amaç: Katılımcılara sorun çözme terapisi yaklaşımını ve uygulamasını öğretmek. Öğrenme Hedefleri: Kurs katılımcılarının şu konularda bilgi ve becerilere ulaşması beklenmektedir: · Sorun çözmenin kuramsal altyapısı. · Sorun çözme ve terapisinin psikopatolojilerin oluşumu ve sağaltımındaki yeri ve etkililiği. · Psikoterapi: temel beceriler, özellikler ve teknikler · Sorun çözme terapisi uygulamasının öğrenilmesi. Katılım ön koşulu: Katılımcıların psikolog, psikolojik danışman, hekim, sosyal hizmet uzmanı veya hemşire olmaları ve bir klinik veya benzeri bir ortamda uygulama yapıyor olmaları gerekmektedir. Eğitici: Prof. Dr. Mehmet Eskin, Adnan Menderes Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Psikiyatri Anabilim Dalı, Aydın. meskin@adu.edu.tr Eğitim Tarihleri 1. Modül: 24 – 25 KASIM 2012 2. Modül: 22 – 23 ARALIK 2012 3. Modül: 26 – 27 OCAK 2012 4. Modül: 23 – 24 ŞUBAT 2012 5. Modül: 23 – 24 MART 2012 İletişim ve Önkayıt: Katılmak isteyenler Kamil Dayı’ya 0506 544 86 70’den iletişim kurmaları ve psikolojikariyeregitim@gmail.com Özgeçmişlerini yollayarak 31/11/2012 tarihine kadar ön kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Eğitim Yeri: Eğitim İstanbul Avrupa Yakasında yapılacak, eğitim yeri daha sonradan duyurulacaktır. Yeterlik Düzeyleri: Sorun çözme terapisi kursuna katılanlar, aşağıdaki iki yeterlik düzeyinde belgelenebilirler: 1. Kuramsal: Kursu ve ilgili materyali okuyarak bilgi donanımını, yapılacak bir sınavla kanıtlamış olanlar Sorun Çözme Terapisi Kursu Katılım Belgesi alır. 2. Kursun kuramsal kısmını başarıyla tamamlayıp denetim (süpervizyon) almış olanlar Sorun Çözme Terapisi Kursu Sertifikası alırlar. Süre: Kurs kuramsal ve denetim kısımları olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Kuramsal kısmı beş modül sonunda toplam 80 saatten oluşur. Denetim kısmı ayrıca bir planlamaya tabidir. İletişim: 0506 544 86 70 Kamil DAYI (Eğitim Koordinatörü) Okuma materyali: Eskin, M. (2009). Sorun Çözme Terapisi: Kuram, Araştırma, Uygulama, 2. Basım. Ankara: Hekimler Yayın Birliği Yayınları. Eskin, M. (2010). Sorunlarımı Çözebilirim: Sorun Çözme Elkitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği Yayınları. Eskin, M. (2008). Efficacy of a problem-solving therapy for depression and suicide potential in adolescents and young adults. Cognitive Therapy and Research, 32, 227-245. Eskin, M. (2007). İntiharda bilişsel davranışçı sağaltım yaklaşımları. Kriz Dergisi, 15, 15-36.
4
« : Ağustos 22, 2012, 08:50:52 ÖS »
2.DÖNEM SORUN ÇÖZMETERAPİSİ KURSU - İZMİR Prof.Dr. Mehmet Eskin 2. Dönem Sorun Çözme Terapisi Eğitimini Adnan Menderes Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi ile Psikolojik Destek Derneği Denizli Şubesi ortaklaşa düzenlemektedir. Gerekçe:Psikoterapi alanında “görgül olarakdesteklenmiş psikoterapi” kavramı önemlidir. Bu kavram, herhangi birpsikoterapinin etkililiğinin görgül olarak gösterilmiş olması demektedir. Yanipsikoterapi yaklaşımlarından ancak söz konusu koşulu sağlayanlar, görgül olarakkanıtlanmış bir etkililiğe sahip kabul edilir. Bilişsel-davranışçı terapilerdenolan SORUN ÇÖZME TERAPİSİ (SÇT) de etkililiği görgül olarakkanıtlanmış psikoterapilerdendir. Amaç:Katılımcılara sorun çözme terapisiyaklaşımını ve uygulamasını öğretmek. ÖğrenmeHedefleri: Kurs katılımcılarının şu konulardabilgi ve becerilere ulaşması beklenmektedir: · Sorun çözmenin kuramsal altyapısı. · Sorun çözme ve terapisinin psikopatolojilerinoluşumu ve sağaltımındaki yeri ve etkililiği. · Psikoterapi: temel beceriler,özellikler ve teknikler · Sorun çözme terapisi uygulamasınınöğrenilmesi. Katılımön koşulu: Katılımcıların psikolog, psikolojikdanışman, hekim, sosyal hizmet uzmanı veya hemşire olmaları ve bir klinik veyabenzeri bir ortamda uygulama yapıyor olmaları gerekmektedir. Eğitici:Prof. Dr. Mehmet Eskin, Adnan MenderesÜniversitesi, Tıp Fakültesi, Psikiyatri Anabilim Dalı, Aydın. meskin@adu.edu.tr Eğitim Tarihleri 1. Modül: 03 – 04 KASIM2012 2. Modül: 08 – 09 ARALIK2012 3. Modül: 12 – 13 OCAK2012 4. Modül: 09 – 10 ŞUBAT2012 5. Modül: 09 – 10 MART2012 İletişim ve Önkayıt: Katılmak isteyenler Kamil Dayı’ya 0506 544 86 70’deniletişim kurmaları ve psikolojikariyeregitim@gmail.comÖzgeçmişlerini yollayarak 12/10/2012 tarihine kadar ön kayıt yaptırmalarıgerekmektedir. EğitimYeri: Park Hotel 1366 sk. No: 6 Çankaya / İZMİR (Eğitim yeri katılımcısayısına göre değiştirilebilir.) YeterlikDüzeyleri: Sorun çözme terapisi kursunakatılanlar, aşağıdaki iki yeterlik düzeyinde belgelenebilirler: 1. Kuramsal: Kursu ve ilgili materyali okuyarak bilgidonanımını, yapılacak bir sınavla kanıtlamış olanlar Sorun Çözme Terapisi KursuKatılım Belgesi alır. 2. Kursun kuramsal kısmını başarıyla tamamlayıp denetim(süpervizyon) almış olanlar Sorun Çözme Terapisi Kursu Sertifikası alırlar. Süre:Kurs kuramsal ve denetim kısımlarıolmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Kuramsal kısmı beş modül sonunda toplam 80saatten oluşur. Denetim kısmı ayrıca bir planlamaya tabidir. İletişim: 0506 544 86 70 Kamil DAYI (Eğitim Koordinatörü) Okumamateryali: Eskin, M. (2009). Sorun Çözme Terapisi: Kuram, Araştırma,Uygulama, 2. Basım. Ankara: Hekimler Yayın Birliği Yayınları. Eskin, M. (2010). Sorunlarımı Çözebilirim: Sorun ÇözmeElkitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği Yayınları. Eskin, M. (2008). Efficacy of a problem-solving therapy fordepression and suicide potential in adolescents and young adults. CognitiveTherapy and Research, 32, 227-245. Eskin, M. (2007). İntiharda bilişsel davranışçı sağaltımyaklaşımları. Kriz Dergisi, 15, 15-36.
5
« : Mayıs 24, 2012, 10:11:19 ÖÖ »
PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ VE TERAPİLER DERNEĞİ ÇOCUK TESTLERİ EĞİTİMİ - İSTANBUL
Ankara Gelişim Envanteri (AGTE) Bender Gestalt Görsel Motor Algılama Testi Benton Kognitif Fonksiyonlar Ve Görsel Hafıza Testi Porteus Labirentleri Catell 2A Zeka Testi (catell culture free intellegence test) Gessel Testi Metropolitan Okul Olgunlugu Testi Peabody Kelime Anlama Testi Goodenough –Harrıs Bir İnsan Çiz Testi Frostig
TARİH: 16 HAZİRAN CUMARTESİ - 17 HAZİRAN PAZAR 2012
SAAT: 10.00-18.00 Arası
YER: Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği Adnan Kahveci Bulvarı Deniz Apt. No:44 K:2 D:6 BAHÇELİEVLER / İSTANBUL
EĞİTİMCİ: Dr.Psk.Selen Ayas
ÜCRET: 550 TL ( Eğitim Ücretine Test Materyalleri Dahildir.) + KDV KATILIMCI SAYISI: 25 kişi ile sınırlıdır.
KİMLER KATILABİLİR: Psikolojik Danışman, Psikolog, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Üniversitelerin bu bölümlerinde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri.
NOT: Her test için en az 5 uygulama istenecek ve uygulamalar değerlendirildikten sonra dernek logolu uygulayıcı sertifikası verilecektir. (Psikoloji Eğitimleri ve Terapiler Derneği) İLETİŞİM: 0506 544 86 70 (Kamil DAYI) KAYIT İÇİN: HESAP NUMARASI: İŞ BANKASI / AYDIN BOZDOĞAN ŞUBESİ ŞUBE KODU: 3010 HESAP NUMARASI: 0222883 İBAN NO: TR08 0006 4000 0013 0100 2228 83 (Belirtilen Hesap numarasına KAMİL DAYI adına 100 TL ön kayıt bedeli yatırılması gerekmektedir. Ücretin kalan kısmı Eğitim günü elden teslim edilecektir.)
ANKARA GELİŞİM ENVANTERİ (AGTE) 0-6 yaş grubu çocuklara uygulanan gelişim tarama testidir.
BENDER GESTALT GÖRSEL MOTOR ALGILAMA TESTİ 5 yaş 0 ay- 11 yaş 11 ay arası çocuklara uygulanan motor algılama testidir.
BENTON KOGNİTİF FONKSİYONLAR VE GÖRSEL HAFIZA TESTİ 8 yaş üzeri bireylere uygulanabilen, bireyin dikkat, algı ve bellek durumuna dair bilgi verebilen, dikkat eksikliğinin tespit edilebildiği bir dikkat ve algı testidir.
PORTEUS LABİRENTLERİ Yetişkinlere ve çocuklara uygulanan zekanın özel bir şeklini ölçen, kullanımı yaygın bir zeka testidir.
CATELL 2A ZEKA TESTİ (CATELL CULTURE FREE İNTELLEGENCE TEST) Lise dönemi çocuklara uygulanan zeka testidir.
GESSEL TESTİ 2- 6 yaş arası çocukların görsel motor ve algı gelişiminin değerlendirildiği bir gelişim testidir.
METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUGU TESTİ 5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arsındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk testidir.
PEABODY KELİME ANLAMA TESTİ 3-10 yaş arası çocukların alıcı dil yaşının tespit edilebildiği, konuşma bozukluğu ve sözel ifadeye ışık tutan, resim kelime eşleştirme testidir.
GOODENOUGH –HARRIS BİR İNSAN ÇİZ TESTİ Çocuğun çizdiği insan resmi ile zekasının tespit edilebildiği, özel bir çeşit zeka testidir.
FROSTİG Çocukların görsel motor algılarını değerlendirmeye yardımcı olan bir algı testidir. 4 yaş 6ay- 7 yaş 11 ay arsındaki çocuklara uygulanır.
6
« : Mayıs 24, 2012, 10:09:25 ÖÖ »
hayır serdal bey öyle bir şartımız yok.
7
« : Mayıs 08, 2012, 04:12:37 ÖS »
Yoğunlaştırılmış Cinsel Terapi Eğitimi - Ankara Yoğunlaştırılmış kısa süreli cinsel terapi eğitimi; cinsel tedavilerle ilgilenen ruh sağlığı profesyonelleri için bir taban oluşturmak amacıyla düzenlenmektedir. Lütfen “CİNSEL TERAPİ YAPMA BECERİSİ KAZANDIRAN” eğitimimize başvurmadan önce, daha önce eğitimlerini başarıyla tamamlamış kursiyerlerimize web sitemizdeki linklerden ulaşıp veya telefonla arayarak bilgi alınız ve sizi nasıl bir eğitimin beklediğini öğreniniz. http://ailedanismanligi.org/ Eğitim HakkındaCinsel Öykü Alma Cinsellik Kuramı Cinsel İsteksizlik Erkeklerde CİB Erektil Disfonksiyon Erken Boşalma Kadınlarda CİB Vajinismus Vaka Sunumları ve Analizi Cinsel terapiyi ve formülasyonu anlama, formülasyonun cinsel işlev bozukluklarına göre adaptasyonunu öğrenme, cinsel terapide işbirliğinin ve cinsel terapistin becerilerinin tedavi açısından önemi gösterme, cinsel terapi seanslarının yapılandırılması ve tedavi hedeflerinin belirlenmesi, cinsel işlev bozukluklarında uygulanan özel cinsel terapi tekniklerini öğrenme ve pratiğe aktarma, cinsel işlev bozukluklarının nüksetmesinde alınacak tedbirleri tartışma cinsel terapi eğitiminin amaçları arasındadır. Eğitime Kimler Katılabilir?Eğitime psikoterapi alt yapısına sahip, vaka ve klinik tecrübesi olan hekimler ve diğer ruh sağlığı profesyonelleri katılabilir. Uzman, Asistan ve Pratisyen Hekimler Psikologlar Psikolojik Danışmanlar Psikoloji ve PDR Öğrencileri ÜcretlendirmeToplam ücret: 800 TL'dir. Kayıt ücreti olarak 200 TL kayıt ücreti ödenmesi gerekmektedir. Kayıt – Kabul Sırasında İstenen Belgeler2 Adet fotoğraf Lisans diploması ve varsa uzmanlık diplomasının önlü arkalı fotokopileri Nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi Eğitim Tarihleri ve Yer Bilgisi16 - 17 Haziran 2012 30 Haziran - 1 Temmuz 2012 Sabah 8:30, Akşam 19:30 arası düzenlenecektir. Limak Ambassadore Butik Hotel - ANKARA (Gaziosmanpaşa, Boğaz Sokak No:19) Verilecek Belge: Psikolojik Destek Derneği Onaylı Cinsel Terapi Sertifikası NotlarToplam 44 saatlik eğitim verilecektir. Devamsızlık yapanlara sertifika verilmemektedir. Kurs başladıktan sonra ücret iadesi yapılmamaktadır. İletişim:Psikolojik Destek Derneği Genel Merkezi (PDD) Şeyh Keramettin mah.Suat Akgün sok. Genç iş hanı no:1 kat:2 / Giresun Merkez Tel: 0454 212 61 00 – Gsm:0532 601 90 28 Web: ailedanismanligi.org – evlilikdanismanligi.org http://ailedanismanligi.org/icerik/36/yogunlastirilmis-cinsel-terapi-egitimi-ankara
8
« : Nisan 30, 2012, 03:58:05 ÖS »
YETİŞKİNLER İÇİN TEMATİK ALGI TESTİ EĞİTİMİ ( T.A.T ) & Minesota Çok yönlü Kişilik Envanteri (MMPI)
TARİH: 24-25-26-27 MAYIS 2012 (Perşembe/Cuma/Cumartesi/Pazar)
SAAT: 10.00-18.00
YER: Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği Adnan Kahveci Bulvarı Deniz Apt. No:44 K:2 D:6 BAHÇELİEVLER / İSTANBUL
EĞİTİMCİ: Dr. Psk. SELEN AYAS
ÜCRET: 550 TL + KDV - Eğitim ücretine materyal dahildir.
KATILIMCI SAYISI: 25 kişi ile sınırlıdır.
KİMLER KATILABİLİR: Psikolojik Danışman ve Psikologlar ile Üniversitelerin bu bölümlerinde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri.
NOT: Eğitimden sonra dernek logolu UYGULAYICI sertifikası verilecektir. (Psikoloji Eğitimleri ve Terapiler Derneği)
HESAP NUMARASI: İŞ BANKASI / AYDIN BOZDOĞAN ŞUBESİ ŞUBE KODU: 3010 HESAP NUMARASI: 0222883 İBAN NO: TR08 0006 4000 0013 0100 2228 83 (Belirtilen Hesap numarasına KAMİL DAYI adına 100 TL ön kayıt bedeli yatırılması gerekmektedir. Ücretin kalan kısmı Eğitim günü elden teslim edilecektir.)
İLETİŞİM: 0506 544 86 70 (Kamil DAYI- Dernek Eğitim Koordinatörü)
TEMATİK ALGI TESTİ (T.A.T)
GENEL BİLGİ
Asıl Formu: İngilizce (Thematic Apperception Test) Geliştiren (ler): H.A.Murray Kaynak: Murray H.A. et al (1938). Explorations in Personality. New York: Oxford University. Türkçe Formu: Tematik Algı Testi Çeviren (ler): Yani Anastasiadis Kaynak: Özaydın, S. (Ed.). (1984). Psikiyatri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Çapa Tıp Fakültesi Klinik Ders Kitapları.
TESTİN KISA TANITIMI
Ölçtüğü Davranış / Nitelik: Kişilik Ölçek Türü: Sözel test. Bireysel olarak uygulanır. Kimlere Uygulanabildiği: 14-40 yaş arası bireylere Uygulama Süresi: Zaman sınırlaması yoktur. Kapsamı: Projektif yaklaşımlı olan test, üzerinde resimler bulunan 30 kart ve1 adet boş karttan oluşur. Materyali:31 adet kart.
T.A.T ve İlgili Metotlar
Tematik Algı Testi, kendini daha çok kişilerarası ilişkilerde ve çevrenin algılanmasında gösteren kişilik dinamiklerini araştırmaya yönelik bir tekniktir. Şimdiki şekliyle 31 resimden oluşur. Kendilerinden bu resimlerden bazıları hakkında hikaye anlatmaları istenen denekler bu sayede bilinçli olarak yapılandırılmamış uyaranlardan kişisel olarak ne algıladıklarını ortaya koyarlar. İlk olarak 1935’te Morgan ve Murray tarafından tanımlanan T.A.T, şimdi popülarite bakımından Rorschach’tan sonra gelen ikinci testtir. T.A.T testi 31 resim içerir, bu resimler kişilerin sosyal ve kişiler-arası konumlarının değişik görünümlerini resmetmektir.Testte kişiden her resimde bir hikaye anlatması istenir. Resimlerden 10'u cinsiyetlere ayrılmış, 21 resim ise her iki cinsiyet içinde kullanılır.
T.A.T’nin Kullanımı
TAT en deneyimli uygulayıcılar için bile uygulanması ve yorumlanması çok zaman alan ve çaba isteyen karmaşık bir testtir. Test gruplar halinde veya bireysel yapılabiliyor olsa da sistematik bir yorum her bir kayıt için en az yarım saat ya da daha fazla zaman alacaktır. TAT yapısı gereği sadece özel koşullar altında araştırma konusu olacak olan kişiliğin dinamik faktörleriyle ilgilenir. Eğer pilot, özel hükümet görevlisi veya yönetim kurulu başkanı gibi yoğun dikkat gerektiren görevler için seçim yapmamız istenirse, ayırıcı tanı belirtilirse veya hasta temel bir psikoterapi almak üzereyse, TAT gibi karmaşık bir prosedür için sarf edilen zaman ve emek gereklidir. Burada asıl soru karmaşık bir psikodiagnostik işlev sırasında hangi ana test serilerinin kullanılacağıdır. Bu problemin çözümüne ilişkin popüler bir cevap projektif yöntemler olacaktır. Sadece kısmen anladığımız nedenlerden ötürü prensipte aynı sorunları göstermesi gerekirken bir test diğerinin göstermediği sorunları gösterebiliyor. Test serilerini sınıflandırmanın belli kuralları içerme nedeni, testlerin kişilik yapısını ve dinamiklerini farklı yöntemlerle ortaya çıkarmaları olmalıdır. Örneğin TAT gibi sözlü bir test Şekil Çizme Testi gibi ifadeye dayalı bir testle birleştirilebilir.
TESTİN AMACI
T.A.T'nin orjinal amacı; kişiliğin altında yatan dinamiklere ulaşmaktır. Özellikle iç uyuşmazlıkları, baskın becerileri ve ilgileri, motivasyonları bu test ile buluruz. T.A.T testindeki spesifik motivler başarı elde etmeyi, samimiyet gösterilerini ve problem çözme becerilerini içerir. Bu test, II. Dünya Savaşı'ndan sonra duygusal olarak dağılmış hastalara diğer ekollere mensup psikanalistler ve klinisyenler tarafından uygulanmıştır. T.A.T rüyaları, fantezileri, eş seçimlerini, insanların meslek seçimindeki güdülerini daha net bir şekilde araştırmamızı sağlar bir hale gelmiştir. Bazen de diagnostik bir test olmamasına rağmen psikiyatride kişilik bozukluklarında ve adli araştırmalar için kullanılır. Daha önceleri T.A.T testi, kişilerin kendi özelliklerini anlamaları ve böylece hayatları ile ilgili önemli kararları buna göre almalarını sağlamakta kullanılırdı. Son olarak seçimlerinden dolayı yüksek strese maruz kalmış ve buna bağlı bir psikolojik evrim geçiren kişilere uygulanmıştır.(ceza evinde kalmış kişiler, askerler ve din mensuplarına)
EĞİTİMİN İÇERİĞİ
Testin kısa bir tarihçesi ve test hakkında genel bilgi, Testin amacı, Test Talimatı Test Materyali, 16.Karta ilişkin özel talimat, Anket yöntemleri, Test uygulaması sırasında karşılaşılabilecek güçlükler ve bunları aşma yöntemleri, T.A.T kartlarının ortaya koyduğu temalar, T.A.T resimleri ve onların ortak hikayeleri, Ön tanıyı destekleyecek T.A.T resimlerinin seçilmesinde dikkat edilecek noktalar, T.A.T’nin 31 kartının içerik açısından incelenmesi, Kartlarda ortaya çıkan tipik temalar, T.A.T yorumundaki farklı yaklaşımların incelenmesi, Hastalıklara göre T.A.T testi bulgularının değerlendirilmesi, klinik kullanım, T.A.T aracılığıyla saptanan 12 ego fonksiyonu: 1-Gerçeği test etme (Reality Testing ) 2-Karar verme 3-İç gerçeklik ve dış gerçeklik ayrımının farkında olma 4-Dürtü, Duygu ve İmpulsların Düzenlenmesi ve Kontrolü 5-Nesne İlişkileri 6-Düşünce Süreçleri 7-Ortaya Çıkmak 8-Savunmacı İşleyiş 9-Uyaran Bariyeri 10-Otonom İşleyiş 11-Sentetik-Bütünleyici İşleyiş 12-Hakimiyet-Yeterlik MMPI (Minesota Çok yönlü Kişilik Envanteri)
Klinik Değerlendirme acısından önemli bir değerlendirme aracı olan MMPI testinin kuramsal ve uygulamalı eğitimini almak, psikoloji alanında eğitim almış veya almakta olan, klinik çalışma yapan ya da yapmayı düşünen kişilere önemli profesyonel kazanımlar sağlayacaktır.
Eğitimin Amacı/ İçeriği: Ø Bir kişilik değerlendirme testi olan MMPI.in (Minnesota Çok yönlü Kişilik Envanteri) kuramsal ve uygulamalı olarak tanıtılması, uygulama, yorulmama ve raporlanmasının öğretilmesi. Ø MMPI Testi aracılığıyla kişilik özelliklerinin, psikolojik sorunların ya da psikopatolojinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması çalışması yapılabilmektedir.
MMPI Kuramsal Eğitimi Aşamaları 1. MMPI testinin tanıtılması 2. MMPI Testinin psikopatoloji ve kişilik değerlendirmesindeki öneminin tartışılması 5. MMPI.in Geçerlik Alt Ölçeklerini hakkında bilgi verilmesi 6. MMPI.in Klinik Alt Ölçeklerinin hakkında bilgi verilmesi 7. MMPI puanlaması ve profilinin çizilmesinin anlatımı 8. MMPI için Eğitimcinin örnek profillerden yola çıkarak yorumlama ve raporlama konusunda bilgi vermesi
MMPI Uygulama, Yorumlama ve Raporlama Aşamaları: Eğitime katılan her katılımcı tarafından en az 5 profil uygulanacak, yorumlanacak ve rapor haline getirilecektir.
Dr. SELEN AYAS (Uzman Psikolog) 1999 yılında İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümü lisans eğitimini tamamladıktan sonra 2004 yılında İstanbul Üniversitesi Klinik Psikoloji Master programını,2010 yılında İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde de Doktora programını tamamlamıştır. Master programı sürecinde “Suç işlemiş ve Şizofreni Tanısı Almış Kişilerin Suç Tipleri, Suç İşleyiş Biçimleri, Kişiklik Özellikleri” konulu, doktora programı sürecinde ise “Boşanma Sürecindeki Çiftlerin Evlilik İçi Çatışma Nedenleri ve Bu Çatışmaların Bireyler Üzerindeki Ruhsal Etkileri” üzerine tez çalışmalarını yapmıştır. Bakırköy Ruh Sinir Hastalıkları Klinik ve Poliklinik tecrübesi bulunmaktadır. ‘Çocuk Ruh Sağlığı Eğitimi, Çocuk Testleri Eğitimi, Yetişkinlere Uygulanan Objektif Testler’ eğitimlerini almıştır. 2001 yılında rehabilitasyon merkezinde uzman eğitimci psikolog olarak görev almıştır. TAT – Rorschach Eğitimive Uygulaması – Yorumlaması,CAT ve Louissa Düss Testleri ve Klinik Yorumlaması, Çocuklar Uygulanan Objektif Testler(Bender Gestalt, Benton, Frostig, Goodenough,TKT ,Metropolitan, Pebody,AGTE,Denver,Gessell, Porteus, Cattel 2A-3A) ve KBT Eğitimi almıştır. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Adroloji ABD Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Polikliniğinde Psikoterapist olarak çalışmış daha sonra Psikolojik Danışmanlık merkezinde görev almıştır. 2005 yılından itibaren Bakırköy Adliyesinde Bilirkişi olarak görev yapmakta, kendine ait danışmanlık merkezinde ve Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde çalışmalarına devam etmektedir. 2010 yılı itibariyle Arel Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak psikoloji bölümünde psikolojik testler dersi vermektedir. Çalışma alanları; Cinsel Fonksiyon Bozuklukları, Bilişsel Davranışçı Terapi Teknikleri, Gelişim Psikolojisi, Aile Terapisi, Sosyal Psikoloji ve Adli Psikiyatri, Oyun Terapisidir. Psk.Dr.Selen Ayas , meslek uzmanlarına sertifikasyon eğitimleri veren Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği kurucusudur.
9
« : Nisan 20, 2012, 01:48:53 ÖS »
PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ VE TERAPİLER DERNEĞİ
ÇOCUK TESTLERİ EĞİTİMİ Ankara Gelişim Envanteri (AGTE) Bender Gestalt Görsel Motor Algılama Testi Benton Kognitif Fonksiyonlar Ve Görsel Hafıza Testi Porteus Labirentleri Catell 2A Zeka Testi (catell culture free intellegence test) Gessel Testi Metropolitan Okul Olgunlugu Testi Peabody Kelime Anlama Testi Goodenough –Harrıs Bir İnsan Çiz Testi Frostig TARİH: 05 MAYIS CUMARTESİ - 06 MAYIS PAZAR 2012 SAAT: 10.00-18.00 Arası YER: Psikoloji Eğitimleri ve Terapiler Derneği Adnan Kahveci Bulvarı Deniz Apt. No:44 K:2 D:6 BAHÇELİEVLER / İSTANBUL EĞİTİMCİ: Dr.Psk.Selen Ayas ÜCRET: 550 TL ( Eğitim Ücretine Test Materyalleri Dahildir.) + KDV KATILIMCI SAYISI: 25 kişi ile sınırlıdır. KİMLER KATILABİLİR: Psikolojik Danışman, Psikolog, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Üniversitelerin bu bölümlerinde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri. NOT: Her test için en az 5 uygulama istenecek ve uygulamalar değerlendirildikten sonra dernek logolu sertifika verilecektir. (Psikoloji Eğitimleri ve Terapiler Derneği) İLETİŞİM: 0506 544 86 70 (Kamil DAYI) KAYIT İÇİN:HESAP NUMARASI: İŞ BANKASI / AYDIN BOZDOĞAN ŞUBESİ ŞUBE KODU: 3010 HESAP NUMARASI: 0222883 İBAN NO: TR08 0006 4000 0013 0100 2228 83 (Belirtilen Hesap numarasına KAMİL DAYI adına 100 TL ön kayıt bedeli yatırılması gerekmektedir. Ücretin kalan kısmı Eğitim günü elden teslim edilecektir.) ANKARA GELİŞİM ENVANTERİ (AGTE) 0-6 yaş grubu çocuklara uygulanan gelişim tarama testidir. BENDER GESTALT GÖRSEL MOTOR ALGILAMA TESTİ 5 yaş 0 ay- 11 yaş 11 ay arası çocuklara uygulanan motor algılama testidir. BENTON KOGNİTİF FONKSİYONLAR VE GÖRSEL HAFIZA TESTİ 8 yaş üzeri bireylere uygulanabilen, bireyin dikkat, algı ve bellek durumuna dair bilgi verebilen, dikkat eksikliğinin tespit edilebildiği bir dikkat ve algı testidir. PORTEUS LABİRENTLERİ Yetişkinlere ve çocuklara uygulanan zekanın özel bir şeklini ölçen, kullanımı yaygın bir zeka testidir. CATELL 2A ZEKA TESTİ (CATELL CULTURE FREE İNTELLEGENCE TEST) Lise dönemi çocuklara uygulanan zeka testidir. GESSEL TESTİ 2- 6 yaş arası çocukların görsel motor ve algı gelişiminin değerlendirildiği bir gelişim testidir. METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUGU TESTİ 5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arsındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk testidir. PEABODY KELİME ANLAMA TESTİ 3-10 yaş arası çocukların alıcı dil yaşının tespit edilebildiği, konuşma bozukluğu ve sözel ifadeye ışık tutan, resim kelime eşleştirme testidir. GOODENOUGH –HARRIS BİR İNSAN ÇİZ TESTİ Çocuğun çizdiği insan resmi ile zekasının tespit edilebildiği, özel bir çeşit zeka testidir. FROSTİG Çocukların görsel motor algılarını değerlendirmeye yardımcı olan bir algı testidir. 4 yaş 6ay- 7 yaş 11 ay arsındaki çocuklara uygulanır.
10
« : Nisan 18, 2012, 07:20:18 ÖS »
PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ VE TERAPİLERİ DERNEĞİ
OYUN TERAPİSİ EĞİTİMİ
3-12 yaş arası çocuklarda kullanılan terapi tekniklerinden oluşmaktadır.
Oyun çocuğun işidir. Kendini ifade edebilmesi için kullanıldığı doğal bir araçtır.
Terapi ortamında da çocuk özlemlerini ve beklentilerini oyun yoluyla dışa vurabilir. Oyun terapisi adı verilen yaklaşımın farklı bir çok uygulaması vardır. Bunlar arasında etkinliği 3-10 yaş arası çocuklarla yapılan çalışmalarda ortaya konan çocuk merkezli oyun terapisi yaklaşımı oldukça uzun bir geçmişe sahiptir. 1940 yılında Virginia Axline'ın geliştirdiği prensiplere dayanan hümanistik ve yönlendirilmemiş olan bu yaklaşım, uygun bir ortam sağlandığında çocukların sağlıklı olarak gelişim göstereceklerini savunur. Terapist belirli sınırları çizerek çocuğa istediği gibi karar vermesine izin verirken, onu olduğu gibi kabul ederek ilişki kurmaya çalışır. Bu süreçte çocuk duygu, düşünce ve deneyimlerini oyun yoluyla güvenli şekilde ortaya koyabilme fırsatı bulur.
“Çocuk Merkezli Oyun Terapisi” çocukların, - iç dünyalarını ve yaşadıkları sıkıntıları anlamalarını - psikososyal gelişimlerini sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerini - yaşadıkları sorunlarla ilgili problem çözme yollarını keşfedebilmelerini sağlar.
Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin yardımcı olduğu konular
Saldırgan davranışlar
Kaygı ve korkular
Aşırı çekingenlik
Davranışsal gerileme
Özgüven ve sosyal beceri sorunları
Uyku, yemek ve tuvalet sorunları
Zihnin cinsel davranışlarla aşırı meşgul olma
Ailede yaşanan değişimlere uyum sağlamada yaşanan sorunlar
Fiziksel nedeni olmayan mide bulantıları, başağrıları gibi rahatsızlıklar
Programın İçeriği:
Oyun Nedir? Çocuk için oyunun önemi ve yeri Çocukta oyunun Gelişim Aşamaları Oyuncakların sembolik anlamları Oyun Terapisi Nedir? Oyun Odası Nasıl Hazırlanmalıdır? Oyuncak Seçimi Nasıl Yapılır? Farklı Oyun Terapisi Yaklaşımları Oyuncakların psikolojik anlamları
OYUN TERAPİSİ TEKNİKLERİ
Non Direktif Oyun Terapisi Child Centered ( Çocuk Merkezli Oyun Terapisi ) Filial Therapy Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi
TARİH: 28 NİSAN 2012 CUMARTESİ-29 NİSAN 2012 PAZAR SAAT: 10.00-18.00
YER: Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği Adnan Kahveci Bulvarı Deniz Apt. No:44 K:2 D:6 BAHÇELİEVLER / İSTANBUL EĞİTİMCİ: Dr.Psk.Selen AYAS
ÜCRET: 550 TL + KDV
KATILIMCI SAYISI: 25 kişi ile sınırlıdır.
KİMLER KATILABİLİR: Psikolojik Danışman, Psikolog, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Üniversitelerin bu bölümlerinde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri.
NOT: Eğitimden sonra dernek logolu sertifika verilecektir.(Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği)
İLETİŞİM: 0506 544 86 70 (Kamil DAYI)
KAYIT İÇİN:
HESAP NUMARASI: İŞ BANKASI / AYDIN BOZDOĞAN ŞUBESİ
ŞUBE KODU: 3010
HESAP NUMARASI: 0222883
İBAN NO: TR08 0006 4000 0013 0100 2228 83
(Belirtilen Hesap numarasına KAMİL DAYI adına 100 TL ön kayıt bedeliyatırılması gerekmektedir. Ücretin kalan kısmı Eğitim günü elden teslim edilecektir.)
11
« : Nisan 05, 2012, 03:07:34 ÖS »
bu çok fazla karşılaştığımız bir şey hocam. buna benzer öğretmenlere de seminer verirken sen derse girmiyorsun, ne anlarsın falan derler. ben de bunlara hep doğru söylüyorsunuz sizin mantığınızla gidersek bir şeyi yaşamadan bilemeyiz öyle mi diye soruyorum ve cevapları haliyle evet oluyor. bende hemen şöyle bir örnek uyduruyorum, geçen hafta cuma namazına gitmiştim, imam ölümü öyle güzel anlatıyordu ki,şaştım kaldım, sanırım bir kez öldü geldi, yoksa böyle güzel anlatamazdı diyorum. olur mu öyle şey derlerse siz söylediniz oluyormuş deyip konuyu kapatıyorum. bu cevap onlara yetiyor.
12
« : Nisan 05, 2012, 01:01:40 ÖS »
PSİKOLOJİK DESTEK DERNEĞİ
İLERİ DÜZEY AİLE VE CİNSEL TERAPİ EĞİTİMİ Eğitim Tarihleri:· 05 – 06 Mayıs 2012 · 19 – 20 Mayıs 2012 · 02 – 03 Haziran 2012 · 16 – 17 Haziran 2012 YER: Taksim Grandstar Otel / İSTANBUL Eğitmenler:· Dr.Nevin Dölek · Psikiyatrist Sevilay Zorlu · PDD Genel Bşk. Psk. Gökhan Göksu KATILIMCI SAYISI: 40 kişi ile sınırlıdır. Eğitime Kimler Katılabilir?Eğitime psikoterapi alt yapısına sahip, vaka ve klinik tecrübesi olan hekimler ve diğer ruh sağlığı profesyonelleri katılabilir. · Uzman, Asistan ve Pratisyen Hekimler · Psikologlar · Psikolojik Danışmanlar · Psikoloji ve PDR son sınıf örgencileri. Kayıt – Kabul Sırasında İstenen Belgeler· 2 Adet fotoğraf · Lisans diploması ve varsa uzmanlık diplomasının önlü arkalı fotokopileri · Nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi Eğitim koordinatörü: Kamil DAYI (PDD Denizli Şube Bşk.) Tel: 0506 544 8670 - Cep: 0258 211 67 33 Ücret: 2000 TL (KDV dahil) (Not: Kesin kayıt işlemleri için 250 TL ön ödeme alınacaktır.)(Ödeme koşulları için lütfen iletişime geçiniz.) Sertifikalandırma: Toplam 80 Saat + 20 Saat Psikolojik Destek Derneği onaylı İleri Düzey Aile ve Cinsel Terapi Eğitimi Katılım Sertifikası verilecektir. Not: Bu eğitimin sadece Aile Danışmanlığı eğitimi değil aynı zamanda Cinsel Terapi eğitimidir. Verilecek Materyal: Eğitim Slaytları 8 günün eğitim video kayıtları, 5 adet eğitimle ilgili DVD ücretsiz katılımcılara verilecektir. NOT: Dernegimiz IFTA Üyesidir ( İnternational Family Therapy Association) Eğitim İçeriği:· Cinsellik Kavramı ve Cinselliğin Konuşulması · Cinsel İşlevin Fizyolojisi ve Cinsel Anatomi · Cinsel İnanışlar, Değerler ve Cinsel Mitler · Cinsel İşlev Bozuklukları (CİB) sınıflandırma · CİB’de Sınıflama ve Terminolojide Kullanılan Temel Ölçekler · CİB’in Psikolojik NedenleriCinsel terapilerin gelişimi · Cinsel Öykü Alma · Kadınlarda Görülen CİB o Cinsel istek bozuklukları § Cinsel isteksizlik § Cinsel tiksinti bozukluğu o Cinsel uyarılma bozuklukları § Heyecanlanmama o Cinsel ağrı bozuklukları § Disparoni § Vajinismus o Diğer (Başka türlü adlandırılamayan cinsel işlev bozuklukları) § Cinsel fobiler § Cinsel doyum bozuklukları § Maskelenmiş bozukluklar · Erkeklerde Görülen CİB o Cinsel İstek Bozuklukları § Cinsel isteksizlik § Cinsel Tiksinti Bozukluğu § Hiperseksüalite (Satiriasis) o Cinsel Uyarılma/Sertleşme bozuklukları § İktidarsızlık – Empotans o Orgazmla/Boşalma İlgili Bozukluklar § Erken Boşalma § Geç Boşalma § Ağrılı Boşalma § Geriye Doğru Boşalma (Retrograd Ejekülasyon) § Hiç Boşalamama (Anejekülasyon) § Spermsiz Boşalma § Penis Sertleşmeden Boşalma o Diğer (Başka Türlü Adlandırılamayan CİB) § Cinsel Fobiler § Maskelenmiş Bozukluklar · Evliliğe sistem odaklı yaklaşım · Evliliğe Çözüm Odaklı yaklaşım · İnsanlar neden evli kalırlar? Evlilik bağları · Evlilik ve evlilikde yaşanan sorunlar · Evlilikte altın kurallar · Evlilik terapisinin PİN kodları · Evliliğin anatomisi · Evlilik bir “iş” midir? · Sorunlu evliliklerde evliliği kurtaran faktörler nelerdir? · Evlilik terapisinde farklı yaklaşımlar- Bir çift için dört terapi yaklaşımı incelemesi · Evlilikte iletişim · Evlilik ve ebeveynlik · Evlilikte sadakat, aldatma ve terk etme · Evliliğe sistem odaklı yaklaşım · Evliliğe Çözüm Odaklı yaklaşım · İnsanlar neden evli kalırlar? Evlilik bağları · Evlilik ve evlilikde yaşanan sorunlar · Evlilikte altın kurallar · Evlilik terapisinin PİN kodları · Evliliğin anatomisi · Evlilik bir “iş” midir? · Sorunlu evliliklerde evliliği kurtaran faktörler nelerdir? · Evlilik terapisinde farklı yaklaşımlar- Bir çift için dört terapi yaklaşımı incelemesi · Evlilikte iletişim · Evlilik ve ebeveynlik · Evlilikte sadakat, aldatma ve terk etme PSİKOLOJİK DESTEK DERNEĞİ www.edebicinsellik.net www.ailedanismanligi.org Eğitim Kayıt İçin: http://edebicinsellik.net/egitim-kayit/ İLETİŞİM: Kamil DAYI (P.D.D Denizli Şube Başkanı) 0506 544 86 70 0258 211 6 733 (P.D.D)
13
« : Mart 15, 2012, 03:03:45 ÖS »
PSİKOLOJİ EĞİTİMLERİ VE TERAPİLER DERNEĞİ ÇOCUK TESTLERİ EĞİTİMİ
Ankara Gelişim Envanteri (AGTE) Bender Gestalt Görsel Motor Algılama Testi Benton Kognitif Fonksiyonlar Ve Görsel Hafıza Testi Porteus Labirentleri Catell 2A Zeka Testi (catell culture free intellegence test) Gessel Testi Metropolitan Okul Olgunlugu Testi Peabody Kelime Anlama Testi Goodenough –Harrıs Bir İnsan Çiz Testi Frostig
TARİH: 07 NİSAN CUMARTESİ -08 NİSAN PAZAR 2012
SAAT: 10.00-18.00 Arası
YER: Adnan Kahveci Bulvarı Deniz Apt. No:44 K:2 D:6 BAHÇELİEVLER / İSTANBUL
EĞİTİMCİ: Dr.Psk.Selen Ayas
ÜCRET: 550 TL ( Eğitim Ücretine Test Materyalleri Dahildir.) + KDV
KATILIMCI SAYISI: 25 kişi ile sınırlıdır.
KİMLER KATILABİLİR: Psikolojik Danışman, Psikolog, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Üniversitelerin bu bölümlerinde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri.
NOT: Her test için en az 5 uygulama istenecek ve uygulamalar değerlendirildikten sonra dernek logolu sertifika verilecektir. (Psikoloji Eğitimleri ve Terapiler Derneği) İLETİŞİM: 0506 544 86 70 (Kamil DAYI) KAYIT İÇİN: HESAP NUMARASI: İŞ BANKASI / AYDIN BOZDOĞAN ŞUBESİ ŞUBE KODU: 3010 HESAP NUMARASI: 0222883 İBAN NO: TR08 0006 4000 0013 0100 2228 83 (Belirtilen Hesap numarasına 100 TL ön kayıt bedeli yatırılması gerekmektedir. Ücretin kalan kısmı Eğitim günü elden teslim edilecektir.)
ANKARA GELİŞİM ENVANTERİ (AGTE) 0-6 yaş grubu çocuklara uygulanan gelişim tarama testidir.
BENDER GESTALT GÖRSEL MOTOR ALGILAMA TESTİ 5 yaş 0 ay- 11 yaş 11 ay arası çocuklara uygulanan motor algılama testidir.
BENTON KOGNİTİF FONKSİYONLAR VE GÖRSEL HAFIZA TESTİ 8 yaş üzeri bireylere uygulanabilen, bireyin dikkat, algı ve bellek durumuna dair bilgi verebilen, dikkat eksikliğinin tespit edilebildiği bir dikkat ve algı testidir.
PORTEUS LABİRENTLERİ Yetişkinlere ve çocuklara uygulanan zekanın özel bir şeklini ölçen, kullanımı yaygın bir zeka testidir.
CATELL 2A ZEKA TESTİ (CATELL CULTURE FREE İNTELLEGENCE TEST) Lise dönemi çocuklara uygulanan zeka testidir.
GESSEL TESTİ 2- 6 yaş arası çocukların görsel motor ve algı gelişiminin değerlendirildiği bir gelişim testidir.
METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUGU TESTİ 5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arsındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk testidir.
PEABODY KELİME ANLAMA TESTİ 3-10 yaş arası çocukların alıcı dil yaşının tespit edilebildiği, konuşma bozukluğu ve sözel ifadeye ışık tutan, resim kelime eşleştirme testidir.
GOODENOUGH –HARRIS BİR İNSAN ÇİZ TESTİ Çocuğun çizdiği insan resmi ile zekasının tespit edilebildiği, özel bir çeşit zeka testidir.
FROSTİG Çocukların görsel motor algılarını değerlendirmeye yardımcı olan bir algı testidir. 4 yaş 6ay- 7 yaş 11 ay arsındaki çocuklara uygulanır.
14
« : Şubat 08, 2012, 03:36:10 ÖS »
tamam hacer hanım size mail yolu ile de bilgi verilecektir.
saygılar...
15
« : Ocak 23, 2012, 10:31:23 ÖÖ »
YETİŞKİNLER İÇİN TEMATİK ALGI TESTİ EĞİTİMİ ( T.A.T )& MMPI (Minesota Çok yönlü Kişilik Envanteri)
TARİH: 02-03-04-05 ŞUBAT 2012 (Perşembe/Cuma/Cumartesi/Pazar)
SAAT: 10.00-18.00
YER: Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği Adnan Kahveci Bulvarı Deniz Apt. No:44 K:2 D:6 BAHÇELİEVLER / İSTANBUL
EĞİTİMCİ: Dr. Psk. SELEN AYAS
ÜCRET: 550 TL + KDV - Eğitim ücretine materyal dahildir.
KATILIMCI SAYISI: 25 kişi ile sınırlıdır.
KİMLER KATILABİLİR: Psikolojik Danışman ve Psikologlar ile Üniversitelerin bu bölümlerinde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri.
NOT: Eğitimden sonra dernek logolu sertifika verilecektir. (Psikoloji Eğitimleri ve Terapiler Derneği)
HESAP NUMARASI: İŞ BANKASI / AYDIN BOZDOĞAN ŞUBESİ ŞUBE KODU: 3010 HESAP NUMARASI: 0222883 İBAN NO: TR08 0006 4000 0013 0100 2228 83 (Belirtilen Hesap numarasına KAMİL DAYI adına 100 TL ön kayıt bedeli yatırılması gerekmektedir. Ücretin kalan kısmı Eğitim günü elden teslim edilecektir.)
İLETİŞİM: 0506 544 86 70 (Kamil DAYI- Dernek Eğitim Koordinatörü)
TEMATİK ALGI TESTİ (T.A.T)
GENEL BİLGİ
Asıl Formu: İngilizce (Thematic Apperception Test) Geliştiren (ler): H.A.Murray Kaynak: Murray H.A. et al (1938). Explorations in Personality. New York: Oxford University. Türkçe Formu: Tematik Algı Testi Çeviren (ler): Yani Anastasiadis Kaynak: Özaydın, S. (Ed.). (1984). Psikiyatri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Çapa Tıp Fakültesi Klinik Ders Kitapları.
TESTİN KISA TANITIMI
Ölçtüğü Davranış / Nitelik: Kişilik Ölçek Türü: Sözel test. Bireysel olarak uygulanır. Kimlere Uygulanabildiği: 14-40 yaş arası bireylere Uygulama Süresi: Zaman sınırlaması yoktur. Kapsamı: Projektif yaklaşımlı olan test, üzerinde resimler bulunan 30 kart ve1 adet boş karttan oluşur. Materyali:31 adet kart.
T.A.T ve İlgili Metotlar
Tematik Algı Testi, kendini daha çok kişilerarası ilişkilerde ve çevrenin algılanmasında gösteren kişilik dinamiklerini araştırmaya yönelik bir tekniktir. Şimdiki şekliyle 31 resimden oluşur. Kendilerinden bu resimlerden bazıları hakkında hikaye anlatmaları istenen denekler bu sayede bilinçli olarak yapılandırılmamış uyaranlardan kişisel olarak ne algıladıklarını ortaya koyarlar. İlk olarak 1935’te Morgan ve Murray tarafından tanımlanan T.A.T, şimdi popülarite bakımından Rorschach’tan sonra gelen ikinci testtir. T.A.T testi 31 resim içerir, bu resimler kişilerin sosyal ve kişiler-arası konumlarının değişik görünümlerini resmetmektir.Testte kişiden her resimde bir hikaye anlatması istenir. Resimlerden 10'u cinsiyetlere ayrılmış, 21 resim ise her iki cinsiyet içinde kullanılır.
T.A.T’nin Kullanımı
TAT en deneyimli uygulayıcılar için bile uygulanması ve yorumlanması çok zaman alan ve çaba isteyen karmaşık bir testtir. Test gruplar halinde veya bireysel yapılabiliyor olsa da sistematik bir yorum her bir kayıt için en az yarım saat ya da daha fazla zaman alacaktır. TAT yapısı gereği sadece özel koşullar altında araştırma konusu olacak olan kişiliğin dinamik faktörleriyle ilgilenir. Eğer pilot, özel hükümet görevlisi veya yönetim kurulu başkanı gibi yoğun dikkat gerektiren görevler için seçim yapmamız istenirse, ayırıcı tanı belirtilirse veya hasta temel bir psikoterapi almak üzereyse, TAT gibi karmaşık bir prosedür için sarf edilen zaman ve emek gereklidir. Burada asıl soru karmaşık bir psikodiagnostik işlev sırasında hangi ana test serilerinin kullanılacağıdır. Bu problemin çözümüne ilişkin popüler bir cevap projektif yöntemler olacaktır. Sadece kısmen anladığımız nedenlerden ötürü prensipte aynı sorunları göstermesi gerekirken bir test diğerinin göstermediği sorunları gösterebiliyor. Test serilerini sınıflandırmanın belli kuralları içerme nedeni, testlerin kişilik yapısını ve dinamiklerini farklı yöntemlerle ortaya çıkarmaları olmalıdır. Örneğin TAT gibi sözlü bir test Şekil Çizme Testi gibi ifadeye dayalı bir testle birleştirilebilir.
TESTİN AMACI
T.A.T'nin orjinal amacı; kişiliğin altında yatan dinamiklere ulaşmaktır. Özellikle iç uyuşmazlıkları, baskın becerileri ve ilgileri, motivasyonları bu test ile buluruz. T.A.T testindeki spesifik motivler başarı elde etmeyi, samimiyet gösterilerini ve problem çözme becerilerini içerir. Bu test, II. Dünya Savaşı'ndan sonra duygusal olarak dağılmış hastalara diğer ekollere mensup psikanalistler ve klinisyenler tarafından uygulanmıştır. T.A.T rüyaları, fantezileri, eş seçimlerini, insanların meslek seçimindeki güdülerini daha net bir şekilde araştırmamızı sağlar bir hale gelmiştir. Bazen de diagnostik bir test olmamasına rağmen psikiyatride kişilik bozukluklarında ve adli araştırmalar için kullanılır. Daha önceleri T.A.T testi, kişilerin kendi özelliklerini anlamaları ve böylece hayatları ile ilgili önemli kararları buna göre almalarını sağlamakta kullanılırdı. Son olarak seçimlerinden dolayı yüksek strese maruz kalmış ve buna bağlı bir psikolojik evrim geçiren kişilere uygulanmıştır.(ceza evinde kalmış kişiler, askerler ve din mensuplarına)
EĞİTİMİN İÇERİĞİ
Testin kısa bir tarihçesi ve test hakkında genel bilgi, Testin amacı, Test Talimatı Test Materyali, 16.Karta ilişkin özel talimat, Anket yöntemleri, Test uygulaması sırasında karşılaşılabilecek güçlükler ve bunları aşma yöntemleri, T.A.T kartlarının ortaya koyduğu temalar, T.A.T resimleri ve onların ortak hikayeleri, Ön tanıyı destekleyecek T.A.T resimlerinin seçilmesinde dikkat edilecek noktalar, T.A.T’nin 31 kartının içerik açısından incelenmesi, Kartlarda ortaya çıkan tipik temalar, T.A.T yorumundaki farklı yaklaşımların incelenmesi, Hastalıklara göre T.A.T testi bulgularının değerlendirilmesi, klinik kullanım, T.A.T aracılığıyla saptanan 12 ego fonksiyonu: 1-Gerçeği test etme (Reality Testing ) 2-Karar verme 3-İç gerçeklik ve dış gerçeklik ayrımının farkında olma 4-Dürtü, Duygu ve İmpulsların Düzenlenmesi ve Kontrolü 5-Nesne İlişkileri 6-Düşünce Süreçleri 7-Ortaya Çıkmak 8-Savunmacı İşleyiş 9-Uyaran Bariyeri 10-Otonom İşleyiş 11-Sentetik-Bütünleyici İşleyiş 12-Hakimiyet-Yeterlik MMPI (Minesota Çok yönlü Kişilik Envanteri)
Klinik Değerlendirme acısından önemli bir değerlendirme aracı olan MMPI testinin kuramsal ve uygulamalı eğitimini almak, psikoloji alanında eğitim almış veya almakta olan, klinik çalışma yapan ya da yapmayı düşünen kişilere önemli profesyonel kazanımlar sağlayacaktır.
Eğitimin Amacı/ İçeriği: Ø Bir kişilik değerlendirme testi olan MMPI.in (Minnesota Çok yönlü Kişilik Envanteri) kuramsal ve uygulamalı olarak tanıtılması, uygulama, yorulmama ve raporlanmasının öğretilmesi. Ø MMPI Testi aracılığıyla kişilik özelliklerinin, psikolojik sorunların ya da psikopatolojinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlanması çalışması yapılabilmektedir.
MMPI Kuramsal Eğitimi Aşamaları 1. MMPI testinin tanıtılması 2. MMPI Testinin psikopatoloji ve kişilik değerlendirmesindeki öneminin tartışılması 5. MMPI.in Geçerlik Alt Ölçeklerini hakkında bilgi verilmesi 6. MMPI.in Klinik Alt Ölçeklerinin hakkında bilgi verilmesi 7. MMPI puanlaması ve profilinin çizilmesinin anlatımı 8. MMPI için Eğitimcinin örnek profillerden yola çıkarak yorumlama ve raporlama konusunda bilgi vermesi
MMPI Uygulama, Yorumlama ve Raporlama Aşamaları: Eğitime katılan her katılımcı tarafından en az 5 profil uygulanacak, yorumlanacak ve rapor haline getirilecektir.
Dr. SELEN AYAS (Uzman Psikolog)1999 yılında İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümü lisans eğitimini tamamladıktan sonra 2004 yılında İstanbul Üniversitesi Klinik Psikoloji Master programını,2010 yılında İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde de Doktora programını tamamlamıştır. Master programı sürecinde “Suç işlemiş ve Şizofreni Tanısı Almış Kişilerin Suç Tipleri, Suç İşleyiş Biçimleri, Kişiklik Özellikleri” konulu, doktora programı sürecinde ise “Boşanma Sürecindeki Çiftlerin Evlilik İçi Çatışma Nedenleri ve Bu Çatışmaların Bireyler Üzerindeki Ruhsal Etkileri” üzerine tez çalışmalarını yapmıştır. Bakırköy Ruh Sinir Hastalıkları Klinik ve Poliklinik tecrübesi bulunmaktadır. ‘Çocuk Ruh Sağlığı Eğitimi, Çocuk Testleri Eğitimi, Yetişkinlere Uygulanan Objektif Testler’ eğitimlerini almıştır. 2001 yılında rehabilitasyon merkezinde uzman eğitimci psikolog olarak görev almıştır. TAT – Rorschach Eğitimive Uygulaması – Yorumlaması,CAT ve Louissa Düss Testleri ve Klinik Yorumlaması, Çocuklar Uygulanan Objektif Testler(Bender Gestalt, Benton, Frostig, Goodenough,TKT ,Metropolitan, Pebody,AGTE,Denver,Gessell, Porteus, Cattel 2A-3A) ve KBT Eğitimi almıştır. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Adroloji ABD Cinsel Fonksiyon Bozukluğu Polikliniğinde Psikoterapist olarak çalışmış daha sonra Psikolojik Danışmanlık merkezinde görev almıştır. 2005 yılından itibaren Bakırköy Adliyesinde Bilirkişi olarak görev yapmakta, kendine ait danışmanlık merkezinde ve Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde çalışmalarına devam etmektedir. 2010 yılı itibariyle Arel Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak psikoloji bölümünde psikolojik testler dersi vermektedir. Çalışma alanları; Cinsel Fonksiyon Bozuklukları, Bilişsel Davranışçı Terapi Teknikleri, Gelişim Psikolojisi, Aile Terapisi, Sosyal Psikoloji ve Adli Psikiyatri, Oyun Terapisidir. Psk.Dr.Selen Ayas , meslek uzmanlarına sertifikasyon eğitimleri veren Psikoloji Eğitimleri ve Terapileri Derneği kurucusudur.
|